Saturday, May 13, 2006

Bad Publicity

Manuel Maria Carrilho is the living proof that there is no such thing as bad publicity.

As a politician with a long CV of non-achievement, he survives thanks to the Caras and Lux gravy train. The problem arises when the gravy starts to run dry. That's when self-esteem goes out of the window - anything goes.

So here we have a book, written for a nobody, about nothing: "How I lost the election". He complains about unfair press coverage, targeting precisely those he needs to stay in the public eye. But it works. He is back in the news again. People will buy the book, to read and throw away.

It's better for him than sitting at home and living off Barbara's income, especially as she has passed her prime as the most elegant auto-cue reader on Portuguese TV.

1 comment:

PA said...

Olá Harry,
.
Concordo com o que escreve.
.
Mas também não podemos deixar de parte a ideia, de que certos sectores da Comunicação Social (ao serviço sabe-se lá de quem...) quando elegem um alvo a abater, só dificilmente não o conseguem.
.
Com ou sem razão, Manuel Maria Carrilho abre, ou pelo menos tenta abrir, um debate, sobre um fenómeno social, sempre na ordem do dia - Os Poderes (visíveis e invisíveis) dos "Media".
.
Quanto a mim, "Poderes" muito mais comandados ou dirigidos, pela esfera do "económico", do que do "político".
.
Sobre o meu Blog, e a propósito de um Post que lá escrveu, devo dizer-lhe que sou um bocadinho preguiçosa para escrever, e acredito muito no conceito de que "uma imagem vale por mil palavras".
Por isso, as minhas mensagens são as próprias imagens, com tudo o que elas expressam, directa ou indirectamente.
Beijinhos !
Diana F.